Υπό έκδοση

Τίτλοι υπό έκδοση

 

π. Δημήτριος Αθανασίου, «Τα Θεομητορικά Κειμήλια»

Η Υπεραγία Θεοτόκος κατέχει εξαιρετική θέση στη ζωή της Εκκλησίας. Κατά τη διδασκαλία των Πατέρων κατέχει τα δευτερεία της Τριάδος.
Η διάσωση κειμηλίων της Θεοτόκου είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός, αφού το σώμα των αγίων είναι φορέας της αγαθής ενέργειας του Θεού, δηλ. της θείας χάριτος. Πόσο μάλλον τα ενδύματα που φορούσε η Θεοτόκος στο πάνσεπτο σώμα της, από το οποίο έλαβε λάβει σάρκα και στο οποίο κυοφορήθηκε, γενόμενος άνθρωπος, ο ίδιος ο Θεός, είναι ανεκτίμητοι φορείς της θείας χάριτος και είναι φυσικό να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Ο σεβασμός αυτός ανήκει όχι στα ίδια τα ενδύματα, αλλά στο ιερό πρόσωπο της Παναγίας, και δεν αποτελεί ειδωλολατρία, αφού τα ιερά κειμήλια, αλλά και ο τίμιος σταυρός, οι ιερές εικόνες και η ίδια η Παναγία, οι άγγελοι και οι άγιοι δεν λατρεύονται, αλλά τιμώνται. Λατρεία ανήκει και αποδίδεται μόνο στον Άγιο και Τριαδικό Θεό. Στο βιβλίο αυτό γίνεται μια ερευνητική καταγραφή και θεολογική προσέγγιση στα θεομητορικά κειμήλια με ιδιαίτερη αναφορά στην Τιμία Ζώνη, την Εσθήτα και το φόρεμα της Θεοτόκου. Επίσης, γίνεται αναφορά στα λεγόμενα «Μαριολογικά κειμήλια», που βρίσκονται σε παπικούς ναούς στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαστροφή της πίστεως προς το πρόσωπο της Θεοτόκου από τους Ρωμαιοκαθολικούς, είχε ως αποτέλεσμα την εφεύρεση διαφόρων αντικειμένων και χαρακτηρισμό αυτών ως θεομητορικών κειμηλίων.

 

► Γιάννης Παπαναστασίου, «Ο Θεός διά των Αγίων», Σειρά: Θέλεις να σου δείξω τον Θεό;

Οι Άγιοι είναι δώρα του Θεού στους ανθρώπους. Είναι όργανα του Θεού στην υπηρεσία των ανθρώπων. Οι Άγιοι αποτελούν την αδιαμφισβήτητη απόδειξη  ότι ο άνθρωπος μπορεί να γίνει  «υιός Θεού κατά χάριν». Η αγιότητα είναι ο άφθαρτος στέφανος, το φωτοστέφανο, με το οποίο τιμά και επιβραβεύει ο Θεός τους ανθρώπους που έζησαν «κατά Χριστόν» και έγιναν «ευάρεστοι τω Κυρίω». Η διαχρονική παρουσία των αγίων στη ζωή της Εκκλησίας  και στη ζωή των ανθρώπων  επιβεβαιώνει τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας για την αιώνια ζωή. «Δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι και το μνημόσυνον αυτών   εις  γενεάν  και  γενεάν». «Αινείτε τον Θεόν  εν τοις αγίοις αυτού».

 

► Πρωτοπρ. Σπυρίδων Λόντος, «Η κατά σάρκα Γέννησις του Χριστού», Σειρά: Ερμηνευτικά Ιερών Κειμένων

Στο βιβλίο αυτό θα ασχοληθούμε με την ερμηνεία των βιβλικών αναγνωσμάτων της εορτής της κατά σάρκα Γεννήσεως του Χριστού, που η Ορθόδοξος Εκκλησία μας εορτάζει στις 25 Δεκεμβρίου. Συγκεκριμένα, παραθέτουμε τα βιβλικά αναγνώσματα του Εσπερινού, του Όρθρου και της Θ. Λειτουργίας της εορτής στο πρωτότυπο κείμενο καθώς και σε μετάφραση στα νέα ελληνικά, και ακολουθεί η ερμηνευτική ανάλυση ενός εκάστου. Η εορτή της κατά σάρκα γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη Δεσποτική εορτή του χριστιανικού εορτολογίου. Μέχρι τα μέσα του 4ου αιώνα η Εκκλησία της Ανατολής συνεόρταζε τη Γέννηση και τη Βάπτιση του Χριστού υπό το όνομα «Επιφάνεια» την ίδια ήμερα, στις 6 Ιανουαρίου. Τα Χριστούγεννα ως ξεχωριστή εορτή, εορταζομένη στις 25 Δεκεμβρίου εισήχθη στην Ανατολή από τη Δύση περί τα τέλη του Δ’ αιώνα. (Από τον πρόλογο του βιβλίου).

 

► Γεώργιος Πρίνζιπας, «Η ελπιδοφόρος αντίσταση, οι εξισλαμισμοί και ο κρυπτοχριστιανισμός»

Το ζήτημα των Κρυπτοχριστιανών αποκαλύπτει μια δραματική πτυχή της Ιστορία του Νέου Ελληνισμού σε περίοδο κατάπτωσης, όπως είναι η περίοδος της τουρκοκρατίας. Πρόκειται για μια σύνθεση γεγονότων που φαντάζουν εξωπραγματικά, κι όμως είναι απολύτως αληθινά και ιστορικά τεκμηριωμένα. Αναφέρονται στην περίπτωση εξισλαμισμένων Ελλήνων ορθοδόξων που εν κρυπτώ κράτησαν την πίστη τους και την σύνδεσή τους με το Γένος. Είναι οι Έλληνες που υπέκυψαν μεν  στην καταπίεση του ισλαμικού περιβάλλοντος, δεν αφομοιώθηκαν όμως απ’ αυτό γιατί κρατήθηκαν, μέσω της πίστης τους και του συνδέσμου τους  με την Ορθόδοξη Εκκλησία,  στον ομφάλιο λώρο που τους ένωνε με τους άλλους ομοεθνείς τους. Αντίθετα, όσοι με τον εξισλαμισμό τους εγκατέλειψαν την ορθόδοξη Εκκλησία, έχασαν και τον ελληνισμό τους, έστω κι αν κράτησαν την ελληνική γλώσσα και με τη νέα τους θρησκεία, όπως π.χ. συνέβη με τους Βαλαάδες της περιοχής της Κοζάνης, τους Τουρκοκρητικούς και τους Οφλήδες. Μετά τον εξισλαμισμό τους η γλώσσα δεν τους κράτησε στον εθνικό κορμό.  Δεν είναι χωρίς σημασία το γεγονός ότι ο εξισλαμισμός θεωρήθηκε από τους κυριάρχους ως εκτουρκισμός και γι’ αυτό ανάλογη ήταν και η θέση των εξισλαμισμένων μέσα στην οθωμανική κοινωνία. Τη συγκλονιστική ιστορία των Κρυπτοχριστιανών  εξετάζει το βιβλίο, σε σχέση με την άλλη δραματική ιστορία του Ελληνισμού, τους εξισλαμισμούς που συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο της ιστορίας του. Λεπτομέρειες -απόλυτα τεκμηριωμένες- παραθέτει ο συγγραφέας ζωντανεύοντας έτσι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίοδο της Ιστορίας του Νέου Ελληνισμού.

 

► Μαρία Παπαδοπούλου-Μάλαμα, Σκίτσα: Μαρία Παπαδημητρίου, Νέα σειρά: «Συμβουλευτική Γονέων μέσα από τις διδαχές των Αγίων Πατέρων της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας»

Η Μαρία Παπαδοπούλου Μάλαμα, Συμβουλευτική Ψυχολόγος – συγγραφέας, έχει ειδικευτεί στην Ψυχοθεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και τη Συμβουλευτική Γονέων. Με την 25ετή εμπειρία της στην ατομική ψυχοθεραπεία και τη συμβουλευτική, παρουσιάζει μία πρωτοπόρα σειρά Συμβουλευτικής Γονέων, απαραίτητη για κάθε οικογένεια. Οι δυσκολίες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στην καθημερινή μας ζωή, το άγχος, η αδελφική ζήλια, η εφηβεία, τα όρια, η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, ο εθισμός στα ηλεκτρονικά μέσα, ο θυμός, η αυτοπεποίθηση, είναι μερικά μόνο από τα θέματα της σειράς, που αναλύονται μέσα από τις διδαχές του αγίου Παϊσίου, του αγίου Πορφυρίου, του αγίου Βασιλείου, του Ιερού Χρυσοστόμου και άλλων Αγίων Πατέρων της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, στα διδάγματα των οποίων, άλλωστε, βασίζονται οι σύγχρονες θεωρίες εφαρμοσμένης ψυχολογίας. Τα βιβλία είναι γραμμένα με τρόπο απλό, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να τα διαβάζουν εύκολα και γρήγορα και περιλαμβάνουν τεχνικές διαχείρισης και ασκήσεις που τους βοηθούν να εφαρμόσουν όλα όσα προτείνονται.